دکتر ژیواگو

۷۵۰,۰۰۰ تومان
باریس پاسترناک ترجمه: پروانه فخام‌زاده

پاسترناک را در روسیه بیشتر با شعرهایش می‌شناسند ولی خارج از مرزهای کشورش عمدتاً به‌عنوان نویسندهٔ دکتر ژیواگو شهرت دارد. او در سال ۱۹۴۶ کار روی این شاهکار را آغاز کرد که نوشتنش ده سال به درازا انجامید. سرگذشت دکتر ژیواگو به سرگذشت شماری از بزرگ‌ترین رمان‌های تاریخ ادبیات معاصر روسیه شبیه است. به بهانهٔ مغایرتِ محتوایش با اصول حزبی و دولتی مجوز چاپ در اتحاد شوروی را دریافت نکرد اما این ممنوعیت باعث نشد که سربه‌نیست شود.

دکتر ژیواگو نخستین بار در سال ۱۹۵۷، نه در شوروی به زبان روسی، که با ترجمهٔ ایتالیایی در میلان چاپ شد و انتشار آن با سیل مقالات و اطلاعیه‌ها در اروپا و امریکا مواجه شد. یک سال بعد ترجمه‌هایی از آن به زبان انگلیسی و چند زبان دیگر به چاپ رسید. این روند دکتر ژیواگو را به شهرت جهانی رساند و راه پاسترناک را به‌سوی جایزهٔ نوبل ادبیات هموار کرد اما موجی از حملات حزبی و ایدئولوژیک از جانب نویسندگان و روزنامه‌های وابسته به حزب کمونیست شوروی علیه او آغاز شد. در پی فشار دائمی و حملات دامنه‌دار و تهدیدِ او به اخراج از زادگاهش بود که به‌اجبار از دریافت جایزهٔ نوبل انصراف داد.

مقصد من ستارگان

۲۵۹,۰۰۰ تومان

نویسنده: آلفرد بستر

مترجم: سعید سیمرغ

مقصد من ستارگان (به انگلیسی: The stars my destination)، کتابی است نوشتهٔ آلفرد بستر در ژانر علمی‌تخیلی که اولین بار در چهار بخش در مجله گالاکسی منتشر شد. اولین بخش آن در نسخه اکتبر ۱۹۵۶ این مجله چاپ شد. داستان در سده بیست‌وچهارم میلادی می‌گذرد، زمانی که انسان‌ها توانسته‌اند تمام منظومه شمسی و فراتر از آن را مسکونی کنند و گالی فویل، یک فضانورد ساده یک کشتی فضایی ترابری، به فکر انتقام از دشمنانش می‌افتد.

سلام زیبا

۳۵۰,۰۰۰ تومان
نویسنده: آن ناپولتانو مترجم: ساره خسروی

ادای احترامی بدیع به کلاسیک جاودانه لوئیزا می آلکات، زنان کوچک، سلام زیبا، پرتره ای عمیقاً مهیج از زمانی است که تصمیم می گیریم کسی را دوست داشته باشیم، علی رغم اینکه چه خانواده ای دارد، فقط به خاطر خودش.

روز صفر

۲۸۹,۰۰۰ تومان
نویسنده: روث ور مترجم: شادی حامدی‌آزاد

روث ور نویسنده کتاب های جنایی روانشناختی پرفروش است.

سرشت جنسی انسان

نویسنده: کریستوفر ریان، ساسیلدا جفا

سکس در سپیده دم کتابی است که استدلال می کند چندهمسری، به دور از بحث برانگیز یا مضر بودن، طبیعی ترین نوع رابطه برای انسان است.

از شکار تا کشاورزی هزاران سال پیش، اشتراک گذاری طبیعی بود، زیرا منطق اقتصادی داشت. جوامعی که منابع مشترک داشتند و به یکدیگر کمک می کردند، آرمان شهر نبودند، بلکه بسیار صلح آمیزتر از جوامع کشاورزی بودند. مهمتر از آن، این جوامع زنده ماندند. بعد از کشاورزی، نابرابری ثروت ایجاد شد. رژیم غذایی جدید حاصل از کشاورزی به سلامت بدتر و اشتراک کمتر شرکا کمک کرد. اما تنها راه برای تک‌همسر نگه داشتن همسران، بررسی علنی خیانت بود.

روایت استاندارد یک مرد به دنبال جوانی، باروری و عدم تجربه قبلی جنسی است. او به دنبال یک جفت جوان سالم و بارور می گردد که سال های باروری زیادی در پیش دارد و هیچ فرزندی وجود ندارد که بتواند منابع او را تخلیه کند. یک زن به دنبال نشانه هایی از ثروت، یا احتمالات ثروت آینده، سلامت جسمانی، موقعیت اجتماعی و همسری قوی است که بتواند از او و فرزندانش محافظت کند. همسر او باید بتواند از نظر مادی به خصوص در دوران بارداری و شیردهی او را تامین کند.

تک همسری طبیعی نیست خیانت آنقدر رایج است که غیرطبیعی یا "اشتباه" باشد. مردان به طور غریزی پس از ارگاسم علاقه خود را از دست می دهند. زنان پس از ارگاسم اشتهای سیری ناپذیری دارند. این نشان می‌دهد که بعید است که تک‌همسری حالت طبیعی اجداد ما بوده باشد – احتمال اینکه شرکای مشترک داشته باشند بیشتر است. موارد بیشتری از چندهمسری در ایالات متحده ظاهر می شود. در روابط چند همسری نزاع و درگیری کمتری وجود دارد. اندازه بیضه، صدای جفتی زنانه (زنان با صدای بلند ناله می کنند، نشانه ای است که مردان بیشتر تلاش می کنند و آنها را بارور می کنند)، و اشتهای جهانی برای تازگی جنسی نشان می دهد که تمایلات چندهمسری در ما سخت شده است. پورن دارای طیف گسترده ای از دسته بندی ها است زیرا تازگی یک عامل اصلی در مورد برانگیختگی جنسی است. جتا و رایان یک مهندس کامپیوتر را مثال می زنند که با زنی که دوستش داشت رابطه داشت. در نهایت پول زیادی به دست آورد و ناگهان جذب زنان دیگر شد. او توضیح داد که به این دلیل نبود که عشقش را به همسرش از دست داده باشد، بلکه به تازگی نیاز دارد، این غریزه بسیار قدرتمندی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت، و وقتی سرانجام توانایی عمل به آن را داشت، انجام داد. شما همانقدر تک همسر هستید که موقعیت شما را مجبور می کند. مثال‌های زیادی از مردان وجود دارد که پس از موفقیت مالی، به دنبال تجربیات بدیع هستند و به شریک زندگی خود خیانت می‌کنند. آیا این مردان از نظر اخلاقی ورشکسته هستند یا تحت تأثیر سیم کشی بیولوژیکی خود قرار گرفته اند؟

شیطان سازی جنسیت سال‌ها تصور می‌شد که خودارضایی یک خطر برای سلامتی است، اما بی‌ضرر، حتی مفید و ضروری است. انگ زدن و انکار تمایلات جنسی ما منجر به رنج های غیرضروری زیادی شده است. زنان به دلیل داشتن اشتهای جنسی مورد آزار و اذیت قرار گرفتند (و هنوز هم هستند). مردها چندی پیش فکر می کردند زنی که از ارگاسم لذت می برد بیمار است. در واقع، اگر زنان اصلاً به ارگاسم می‌رسند، باید تحت نظر پزشک باشند و هرگز نباید به خوداروتیسمی بپردازند. با این حال، در زنان میل جنسی به همان اندازه مردان قوی و تمایلات جنسی آنها روان تر و پیچیده تر است.

خدمتکار

۱۹۸,۰۰۰ تومان

نویسنده: نیتا پروز

مترجم: فاطمه نوروزی

مولی گری یک خدمتکار اختصاصی در هتل ریجنسی گراند است، جایی که او از شغل خود لذت زیادی می‌یابد، به ویژه در بازگرداندن اتاق‌های نامرتب به حالت کمال. عشق او به نظافت محسوس است و به واگن خانه خدمتکار مجهز با تمام لوازم نظافتش افتخار می کند. با این حال، اشتیاق مالی به پاکیزگی به درک نشانه های اجتماعی یا توانایی هدایت روابط ترجمه نمی شود.

مولی توسط همکارانش عجیب و غریب در نظر گرفته می شود، که در اشتیاق او برای کار خود سهیم نیستند. نزدیک ترین دوستش، مادربزرگش، درگذشت و او را تنها گذاشت. مولی نیز به راحتی توسط افراد حیله گر فریب می خورد.

یک روز، زمانی که مولی برای تمیز کردن وارد سوئیت پنت هاوس می شود، متوجه می شود که معتبرترین مهمان هتل، آقای بلک، به قتل رسیده است. به دلیل یک سری اتفاقات ناگوار کمیک، مولی مظنون اصلی تحقیقات قتل می شود که منجر به رسوایی می شود که نه تنها شهرت هتل بلکه معیشت خود او را نیز تهدید می کند...

بی حد و مرز: مغزتان را بهبود دهید

۲۱۰,۰۰۰ تومان

نویسنده: جیم کوییک

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

با این پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز و شماره ۱ وال استریت ژورنال از جیم کویک، مربی مغز شماره ۱ جهان، پتانسیل کامل مغز خود را باز کنید، سریع تر یاد بگیرید و به اهداف خود برسید.

این کتاب آموزشی نهایی مغز مملو از تکنیک های عملی است که به شما کمک می کند عملکرد ذهنی خود را ارتقا دهید و زندگی خود را متحول کنید.

"هیچ قرص نابغه ای وجود ندارد، اما جیم فرآیندی را برای باز کردن بهترین مغز و درخشان ترین آینده به شما ارائه می دهد. همانطور که بدنی سالم می خواهید، مغزی انعطاف پذیر، قوی، پرانرژی و متناسب می خواهید. این کاری است که جیم برای امرار معاش انجام می دهد – او مربی شخصی ذهن است.» - مارک هیمن، M.D.، رئیس استراتژی و نوآوری، مرکز کلینیک کلیولند برای پزشکی کاربردی، نویسنده ۱۲ کتاب پرفروش نیویورک تایمز

برای بیش از ۲۵ سال، جیم کویک با مردان و زنان موفقی که به عنوان بازیگر، ورزشکار، مدیر عامل و رهبران تجاری از همه اقشار زندگی در بالاترین سطح در رشته های خود هستند، از نزدیک کار کرده است تا پتانسیل واقعی خود را آشکار کند. در بی حد و مرز، او شیوه‌های مبتنی بر علم و نکات آزمایش‌شده میدانی را برای تسریع خودآموزی، ارتباط، حافظه، تمرکز، یادآوری و خواندن سریع برای ایجاد نتایج شگفت‌انگیز نشان می‌دهد.

بی حد و مرز کتاب تحول نهایی است و به افراد این توانایی را می دهد که با تغییر ذهنیت، انگیزه و روش های خود، کارهای بیشتری انجام دهند - بهره وری بیشتر، تحول بیشتر، موفقیت شخصی بیشتر و دستاوردهای تجاری.

این "سه ام(M)" در صفحات بی حد و مرز به همراه تکنیک های عملی زندگی می کنند که قدرت های فوق العاده مغز شما را باز می کند و عادت های شما را تغییر می دهد.

مغز اندرو

۱۸۸,۰۰۰ تومان
ای. ال. دکتروف

ترجمه: محمدرضا ترک تتاری

اندرو از جایی ناشناخته و با یک همکار ناشناس صحبت می کند، اندرو در حال فکر کردن است، اندرو صحبت می کند، اندرو داستان زندگی، عشق هایش و تراژدی هایی را که او را به این مکان و نقطه زمانی کشانده است، تعریف می کند. و همانطور که او اعتراف می کند، با کندن لایه های داستان عجیب خود، ما به این سوال می پردازیم که در مورد حقیقت و حافظه، مغز و ذهن، شخصیت و سرنوشت، درباره یکدیگر و خودمان چه می دانیم. این رمان پرتعلیق و پیشگامانه که با عمق روانشناختی و دقت غزلی بسیار نوشته شده است، صدایی برای زمانه ما ارائه می دهد - خنده دار، کاوشگر، شکاک، شیطنت آمیز، عمیق. «مغز اندرو» چرخشی شگفت‌انگیز و دستاوردی منحصربه‌فرد در قانون نویسنده‌ای است که نثرش قدرت خلق چشم‌انداز خاص خود را دارد و موضوع بزرگش، به قول دون دلیلو، «دسترسی به امکان آمریکایی است، که در آن ساده است. زندگی ها آهنگ تاریخ را به خود می گیرند.»

چک لیست: چطور کارها را درست انجام دهیم

۱۴۹,۰۰۰ تومان

نویسنده: آتول گوانده

مترجم: مریم شبیری

آتول گوانده در آخرین کتاب پرفروش خود نشان می دهد که ایده ساده چک لیست چه چیزی را در مورد پیچیدگی زندگی ما نشان می دهد و چگونه می توانیم با آن کنار بیاییم.

دنیای مدرن دانش فوق العاده ای به ما داده است. با این حال، شکست‌های قابل اجتناب همچنان ما را در مراقبت‌های بهداشتی، دولت، قانون، صنعت مالی – تقریباً در هر حوزه‌ای از فعالیت‌های سازمان‌یافته، آزار می‌دهد. و دلیل آن ساده است: حجم و پیچیدگی دانش امروزه از توانایی ما به عنوان افراد برای ارائه صحیح آن به مردم - به طور مداوم، صحیح و ایمن - فراتر رفته است. ما طولانی‌تر آموزش می‌دهیم، بیشتر تخصصی می‌شویم، از فناوری‌های در حال پیشرفت استفاده می‌کنیم، و باز هم شکست می‌خوریم. آتول گوانده استدلال قانع‌کننده‌ای ارائه می‌کند که ما می‌توانیم بهتر عمل کنیم، با استفاده از ساده‌ترین روش‌ها: چک لیست. در داستان‌های جذاب، او آشکار می‌کند که چک‌لیست‌ها چه کاری می‌توانند انجام دهند، چه کاری نمی‌توانند انجام دهند، و چگونه می‌توانند پیشرفت‌های چشمگیری را در زمینه‌های مختلف، از پزشکی و بازیابی بلایای طبیعی گرفته تا حرفه‌ها و مشاغل مختلف، ایجاد کنند. و بینش ها در حال ایجاد تفاوت هستند. در حال حاضر، یک چک لیست جراحی ساده از سازمان بهداشت جهانی که با پیروی از ایده های شرح داده شده در اینجا طراحی شده است، در بیش از بیست کشور به عنوان استانداردی برای مراقبت پذیرفته شده است و به عنوان "بزرگترین اختراع بالینی در سی سال اخیر" اعلام شده است (ایندیپندنت).

وقتی بدن نه می‌گوید: بدن چه هزینه‌ای برای فشار روانی پنهان می‌پردازد

۲۶۵,۰۰۰ تومان

نویسنده: گابور ماته

مترجم: ثریا قاضی مرادی

پرفروش ترین کتاب بین المللی - ترجمه شده به ۱۵ زبان

دکتر گابور ماته، پزشک و نویسنده پرفروش، از طریق دریچه داستان‌های شخصی متحرک نشان می‌دهد که چگونه احساسات و استرس روانی نقش قدرتمندی در شروع بیماری‌های مزمن، سرطان و بسیاری از بیماری‌های جدی دیگر دارند. این کتاب با تکیه بر تحقیقات علمی و چندین دهه تجربه نویسنده به عنوان یک پزشک متخصص، پاسخ هایی به سؤالات مهم در مورد تأثیر پیوند ذهن و بدن بر بیماری و سلامت و نقش استرس مزمن و آرایش عاطفی فردی در مجموعه ای از بیماری های رایج ارائه می دهد. 

آیا یک نفر می تواند به معنای واقعی کلمه از تنهایی بمیرد؟ آیا بین توانایی ابراز احساسات و بیماری آلزایمر ارتباطی وجود دارد؟ آیا چیزی به نام «شخصیت سرطانی» وجود دارد؟

با تکیه بر تحقیقات عمیق علمی و کار بالینی تحسین‌شده دکتر گابور ماته، وقتی بدن می‌گوید نه، پاسخ‌هایی به سؤالات مهم در مورد پیوند ذهن و بدن - و نقش استرس و آرایش عاطفی ما در مجموعه‌ای از بیماری‌های رایج ارائه می‌دهد.

وقتی بدن نه می گوید:

- نقش ارتباط ذهن و بدن را در شرایط و بیماری هایی مانند آرتریت، سرطان، دیابت، بیماری قلبی، سندرم روده تحریک پذیر و ام اس بررسی می کند. - ده ها مورد مطالعه و داستان روشنگر را به اشتراک می گذارد، از جمله موارد مربوط به افرادی مانند لو گریگ (ALS)، بتی فورد (سرطان سینه)، رونالد ریگان (آلزایمر)، گیلدا رادنر (سرطان تخمدان) و لنس آرمسترانگ (سرطان بیضه) - "هفت A از شفا" را آشکار می کند: اصول در شفا و پیشگیری از بیماری از استرس پنهان

سرزمین مامورهای مخفی: داستان‌هایی از پشت دیوار برلین

۱۵۰,۰۰۰ تومان

نویسنده: آنا فاندر

مترجم: نرگس حسن لی

برنده جایزه ساموئل جانسون برای غیرداستانی: روایتی قدرتمند از افرادی که قهرمانانه در برابر دیکتاتوری کمونیستی آلمان شرقی مقاومت کردند و از افرادی که برای پلیس مخفی آن، استاسی کار می کردند.

آنا فاندر در این داستان‌های دلخراش و شخصی از زندگی پشت پرده آهنین و به ویژه زندگی زیر مشت آهنین استاسی، دولت وحشی آلمان شرقی، روایتی برنده جایزه و قدرتمند از مقاومت در برابر دیکتاتوری کمونیستی آلمان شرقی ارائه می‌کند.

دکتر ژیواگو (۲ جلدی) (برگردان از زبان روسی)

۸۸۰,۰۰۰ تومان
باریس پاسترناک ترجمه میترا نظریان

رمان دکتر ژیواگو شکست درخشان پاسترناک بود. می توان گفت باریس پاسترناک تقریباً در تمام زندگی خود دکتر ژیواگو را می نوشته. ایدۀ خلق رمان هم زمان با اولین اشعار شاعر در ۱۹۱۲ به ذهنش خطور کرد. او چند بار برای خلق اثری منثور تلاش کرد، مثلاً کودکی لووِرس و اسپکتورسکی در واقع سیاه مشق های او برای نوشتن رمانی بودند که همیشه در ذهن داشت. پاسترناک کمال گرا زمانی شیفتۀ موسیقی بود و برای فراگیری آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد در نهایت به این نتیجه رسید که گوش موسیقایی خوبی ندارد و نمی تواند در این زمینه به کمال مطلوب برسد. دوستانش می گفتند باریس هرگز به حد وسط و میان مایه بودن رضایت نمی داد. در زمستان ۱۹۴۵ شاعر بار دیگر نوشتن دکتر ژیواگو را از سر گرفت. هدف او خلق متنی جامع بود، که تجسم همۀ تجربیات زندگی و دیدگاه های او باشد. پاسترناک برای این کار از دورۀ کوتاه پس از جنگ بزرگ داخلی (۱۹۴۰-۱۹۴۵) الهام گرفت، زمانی که به نظر می رسید زندگی مردم شوروی پس از پیروزی در جنگ دیگر نمی تواند مانند گذشته باشد.

این داستان حماسی درباره تأثیرات انقلاب روسیه و پیامدهای آن بر یک خانواده بورژوایی تا سال ۱۹۸۷ در اتحاد جماهیر شوروی منتشر نشد. یکی از نتایج انتشار آن در غرب، ترد کامل پاسترناک توسط مقامات شوروی بود. وقتی در سال ۱۹۵۸ جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد، مجبور شد آن را رد کند. این کتاب به سرعت به پرفروش ترین کتاب بین المللی تبدیل شد.

این کتاب نشان می دهد که قرن بیستم در روسیه با انقلاب ها، جنگ داخلی و دو جنگ جهانی چقدر آشفته بود. و مهمتر از آن، این رمان نشان می دهد که چگونه زندگی شخصی یک مرد به خاطر همه آن اتفاقات نابود می شود.